Onze jongerencommissie

De jongerencommissie van het Vlaams ABVV is nu bijna een jaar actief. Maar wat houdt deze organisatie precies in en wat zijn haar taken?

De jongerencommissie fungeert als het officiële adviesorgaan voor het Vlaams bureau van ABVV en biedt ondersteuning aan het Vlaams ABVV in de interactie met jongeren. Veertien jongeren vertegenwoordigen hierbij hun provinciale afdelingen of vakcentrales. De groep staat onder leiding van voorzitter Mathias Vandenheede (West-Vlaanderen) en ondervoorzitter Tristan De Belser (Oost-Vlaanderen). De commissie vervult haar rol door feedback en adviezen te geven over de werking van ABVV-jongeren en door de inspraak van jongeren binnen het bredere ABVV te bevorderen.

Dit werkjaar richt de jongerencommissie zich onder andere op (on)betaalde stages, betaalbaar wonen, sociale verkiezingen en de verkiezingen van 2024. Binnenkort staat tevens de eerste federale jongerencommissie op de agenda, waar ook Brusselse en Waalse jongeren zullen participeren. Zij zullen zich buigen over federale aangelegenheden en de werking van het federaal ABVV.

Heb je zelf nog vragen of tips voor onze jongeren? Aarzel niet om een e-mail te sturen naar anton.obbels@vlaamsabvv.be.