Over Ons

Jongerenvakbond? ABVV-Jongeren!

Ben jij tussen de 15 en 35 jaar? Zit je nog op de schoolbanken of ben je op zoek naar je eerste job?

Dan is ABVV-Jongeren echt iets voor jou! Of je nu twijfelt over welke richting je uit wilt, hulp nodig hebt bij het solliciteren of problemen hebt met je baas, wij zijn er om je te helpen. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden over studentenjobs, stages, studietoelages, opleidingen en solliciteren. Daarnaast organiseren we ook schoolverlaterslessen in de laatste klassen in het secundair en hoger onderwijs, zodat je goed weet wat je rechten en plichten op de arbeidsmarkt zijn. Of je nu wilt verder studeren of meteen aan de slag wilt, wij helpen je verder op weg.

Met ABVV-jongeren laten we ook onze stem horen over onderwerpen die we belangrijk vinden, zoals klimaat, racisme, betaalbaar wonen, ... We zijn een solidaire beweging en staan op voor de belangen van alle jongeren. Of het nu gaat om wetgeving die nadelig is voor ons, of om maatschappelijke kwesties waar we bij betrokken zijn: wij willen ons laten horen. We voeren regelmatig actie en komen op straat. Hiervoor werken we onder meer samen met andere jongerenorganisaties omdat we geloven dat we samen sterker staan. We zijn er trots op dat we als jongerenbeweging een verschil kunnen maken en ons kunnen inzetten voor een betere toekomst voor onszelf en voor alle jongeren.

Partner van Wat Wat

ABVV-Jongeren is partner van Wat Wat. Wij engageren ons voor kwaliteitsvolle jeugdinformatie. Samen met de andere partners van WAT WAT werken we zo aan informatie waarmee kinderen en jongeren keuzes kunnen maken en hun identiteit op een positieve manier ontwikkelen.